چاپ بادکنک پنج طرف

چاپ بادکنک پنج طرف

چاپ بادکنک پنج طرف

در مقاله های قبلی از تمامی چاپ هایی که میتوانستند یک “چاپ بادکنک” ساده را به یک “بادکنک تبلیغاتی” کار آمد تبدیل کنند، به طور مفصل صحبت کردم. حال از سوی دیگری به “چاپ روی بادکنک” نگاه کنیم.
امروزه در ایران عزیز ما افراد زیادی از بادکنک ها درامد کسب میکنند که از برجسته ترین آنها میتوان بادکنک آراها را نام برد. این افراد با بکارگیری مهارت های گوناگون از بادکنک ها نما های زیبایی درست میکنند و با همین امر به بادکنک آرا های حرفه ای خلاق با سلیقه تبدیل شده اند. آنها از بادکنک های متعددی برای کارشان استفاده میکنند که بعضی از آنها را نام میبرم: بادکنک های ساده / مات / براق دوازده اینچ، ده اینچ، شش اینچ – که به آن بادکنک های فندوقی هم می گویند – بادکنک های ماری – که در دو سایز کوتاه و بلند در بازار موجود است، بادکنک های قلبی،بادکنک های فویلی – فویلی اعداد و حروف در سایزها و رنگ های مختلف – که رنگ های پر طرفدار آنها طلایی / نقره ای و مشکی میباشد – و بادکنک های خالدار و طرحدار که باز هم بسیار پرطرفدار هستند.

در واقع امروز میخواهم در مورد این نوع بادکنک های خالدار و طرحدار صحبت کنم، که چگونه تولید، چاپ شده و استفاده میشوند. رایجترین سایزی که برای بادکنک های خالدار استفاده میشود سایز دوازده است. باید بگویم که اکثراً بادکنک های خالدار، بادکنک هایی با رنگ های مات هستند تا براق. جالب اینجایت که بادکنک های خالدار با پنج طرف چاپ رایج شده اند. چطور؟ یعنی اینکه حتی قسمت بالایی بادکنک هم چاپ میشود. ابتدا طرف اول، بعد از چرخیدن نود درجه بادکنک طرف دوم آن و بعد به همان گونه طرف سوم و چهارم بادکنک چاپ میشود. چاپ طرف پنجم آن کمی متفاوت تر است. وقتی زمان پنجمین چاپ بادکنک میرسد، بادکنک باد شده با اهرمی از زیر به سمت بالا فشارداده/هدایت میشود، طوری که بادکنک از حالت افقی به حالت عمودی تغییر حالت دهد. پس از چاپ سطح بالایی آن، چاپ های روی بادکنک خشک شده و باد آن خالی میشود.

برای این نوع چاپ ار طرح های دیگری همچون قلب های کوچک، ستاره های کوچک و بزرگ، خط های ضخیم گورخری و غیره استفاده میشود. این نوع بادکنک ها مخصوصاً بادکنک های خالدار در بازار به صورت گسترده عرضه میشوند و طرفداران زیادی دارند هرچند که آنها را به عنوان “بادکنک تلبلیغاتی” استفاده کرد.


مطالب بیشتر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *